Αξιολόγηση στα ποσοστά μέσω παιχνιδιού

Το παιχνίδι αποτελεί ένα ισχυρό εσωτερικό κίνητρο για τα παιδιά, τα ενεργοποιεί και αυξάνει το
ενδιαφέρον τους για τη συμμετοχή και την επίτευξη του στόχου. Επίσης η αξιοποίηση επιλεγμένων παιχνιδιών, μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας θετικής σχέσης με τα μαθηματικά. Θεωρητικοί και ερευνητές μελετώντας το παιχνίδι από ποικίλες κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και εκπαιδευτικές οπτικές, διαπιστώνουν ότι οι διάφορες μορφές του παιχνιδιού ενισχύουν θετικά και άλλες ανθρώπινες ψυχικές και κοινωνικές λειτουργίες, όπως τη δημιουργικότητα, την έκφραση συναισθημάτων, την εκτόνωση ψυχολογικών πιέσεων, την επικοινωνία κ.α. Το παιχνίδι, τέλος, είναι μια δραστηριότητα η οποία απορροφά το ενδιαφέρον των παικτών και επικεντρώνει τη σκέψη και τα συναισθήματα τους στο πεδίο του παιχνιδιού. (Κάβουρα, 2013)

Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να αξιολογήσουμε τους μαθητές της Α΄γυμνασίου στο κεφάλαιο των ποσοστών με ένα ψηφιακό διαδραστικό quiz με το λογισμικό Kahoot. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ανομοιογενείς ομάδες και έχοντας ένα tablet. Αρχικά η κάθε ομάδα, διάλεξε ένα όνομα και έφτιαξε το avatar της. Στη συνέχεια οι μαθητές απαντούσαν στις ερωτήσεις του quiz και παράλληλα φαίνονταν οι πόντοι και η κατάταξη των ομάδων στο διαδραστικό πίνακα.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Τζουγανάκη Μαρία- Κάβουρα Δέσποινα

(Πηγή: Κάβουρα, Δ.(2013). Μαθαίνω μαθηματικά παίζοντας. Στο Φ.Γούσιας (Επιμ.), Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ: 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΕEΠ-ΔΤΠΕ,19-20Οκτωβρίου 2013:Πρακτικά(σ.964). Αθήνα.)

Views: 10