Η διαμόρφωση των σχολικών χώρων μέσα και έξω από το κτήριο του σχολείου, έδωσε τόσο στις μαθήτριες και στους μαθητές όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν μια διαφορετική σχέση με τον χώρο που περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους.
Σκοπός μας είναι να προσεγγίσουμε τα περιβαλλοντικά θέματα μέσα από την καθημερινότητα και να δείξουμε πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων ξεκινώντας από τον τόπο που ζούμε.
Η δημιουργία τοιχογραφιών με έφηβους μαθητές μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος ενίσχυσης του ενδιαφέροντος τους για τη ζωή και της κοινωνικο-συναισθηματικής σταθερότητας.
Η συμμετοχή σε ένα συλλογικό έργο τέχνης, όπως μια τοιχογραφία, μπορεί να προσφέρει στους μαθητές μια αίσθηση ιδιοκτησίας και υπερηφάνειας για το σχολείο και την κοινότητά τους. Η συμμετοχή τους στη δημιουργία ενός μόνιμου έργου τέχνης που αντιπροσωπεύει το σχολείο και τις αξίες τους, τους ενθαρρύνει να νιώθουν μεγαλύτερη αίσθηση οικειότητας στο περιβάλλον τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη δέσμευση και πιο θετική στάση απέναντι στη σχολική τους εμπειρία.
Η δημιουργία τοιχογραφίας απαιτεί επικοινωνία, συνεργασία και δημιουργικότητα. Αυτές είναι όλες σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι μαθητές, όχι μόνο για επιτυχία στο σχολείο, αλλά και για επιτυχία στη ζωή. Συμμετέχοντας σε ένα έργο τοιχογραφίας, οι μαθητές μπορούν να μάθουν να επικοινωνούν αποτελεσματικά τις ιδέες τους, να διαπραγματεύονται και να συμβιβάζονται με τους συμμαθητές τους και να χρησιμοποιούν τη δημιουργικότητά τους για να λύνουν προβλήματα και να δημιουργούν κάτι όμορφο.
Η τέχνη μπορεί να είναι μια θεραπευτική δραστηριότητα που μειώνει το άγχος, η οποία μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους εφήβους που μπορεί να αντιμετωπίζουν μια σειρά κοινωνικών και συναισθηματικών ζητημάτων. Η συμμετοχή σε ένα ουσιαστικό έργο τέχνης μπορεί να προσφέρει μια αίσθηση σκοπού και ολοκλήρωσης και μπορεί να προσφέρει μια υγιή διέξοδο στους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον.
Οι τοιχογραφίες μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως οπτική υπενθύμιση της δύναμης της συνεργασίας και της δημιουργικότητας. Όταν οι μαθητές βλέπουν την τελειωμένη τοιχογραφία, μπορούν να νιώσουν μια αίσθηση υπερηφάνειας και ολοκλήρωσης για αυτό που έχουν δημιουργήσει μαζί, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη αυτοεκτίμηση και μεγαλύτερη αίσθηση σύνδεσης με το σχολείο και την κοινότητά τους.
Ομάδες από την Β΄ και Γ΄ γυμνασίου.
Καθηγήτρια – εικαστικός, Μ. Κασαπίδου.
Views: 2