Ένα σημαντικό ζητούμενο στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα είναι η βέλτιστη διαχείριση του περιορισμένου διδακτικού χρόνου στις αίθουσες διδασκαλίας, καθώς και η δημιουργία κλίματος που να ευνοεί την εμπλοκή των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία. Η μετάβαση σε πιο σύγχρονα μαθητοκεντρικά μοντέλα, που να προάγει την ενεργητική και ανακαλυπτική μάθηση .
Στο παραπάνω πλαίσιο οι μαθητές της Γ Γυμνασίου εκτέλεσαν στο σπίτι τους μια σειρά από πειραματικές δραστηριότητες στις ενότητες του Στατικού Ηλεκτρισμού (Φυσική) και των ιδιοτήτων των οξέων (Χημεία)
Επιλέχθηκαν οι κατάλληλες πειραματικές δραστηριότητες με τα κριτήρια: (i) να είναι ενδιαφέρουσες και να στοχεύουν στην ενθάρρυνση των µαθητών να αποκτήσουν: δεξιότητες παρατήρησης και ερµηνείας των πειραµατικών αποτελεσμάτων, (ii) να απαιτούνται απλά υλικά που μπορούν να βρουν εύκολα οι μαθητές, (iii) να μπορούν να πραγματοποιηθούν ατομικά και (iv) να είναι συμβατές με το πρόγραμμα σπουδών
Στη συνέχεια δόθηκε στους μαθητές αναλυτικό φύλλο εργασίας με αναλυτικές οδηγίες για να εκτελέσουν τα πειράματα, τα οποία και απέστειλαν με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους,
Η συγκεκριμένη μαθησιακή διδασκαλία παρουσιάζεται ως μια καλή πρακτική η οποία μπορεί να εφαρμοστεί για τον ατομικό πειραματισμό των μαθητών. Η προτεινόμενη δράση, αν και ήταν μια πρωτόγνωρη διαδικασία για τους μαθητές, είχε πολύ θετικά αποτελέσματα από εκπαιδευτική σκοπιά αφού υλοποιήθηκε από το σύνολο σχεδόν των μαθητών και συνέβαλλε στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης τους. Κατέδειξε τέλος τη σύνδεση της Φυσικής και της Χημείας µε την καθηµερινή ζωή, ώστε να γίνει η µάθησή τους πιο ελκυστική στους µαθητές.
Views: 21