Διδασκαλία στο μάθημα “άθροισμα ακεραίων” της Α΄ γυμνασίου. Είναι μία προσπάθεια να ανακαλύψουν οι μαθητές παίζοντας και συνεργαζόμενοι σε ανομοιογενείς ομάδες τον τρόπο με τον οποίο προσθέτουμε δύο ή περισσότερους ακέραιους αριθμούς.
Οι μαθηματικές έννοιες που σχηματίζονται μέσα στο πλαίσιο του παιχνιδιού μπορούν να αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία θα οικοδομηθούν οι σχολικές μαθηματικές γνώσεις.
Οι μαθητές συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας με τη βοήθεια του παιχνιδιού με κάρτες και έμαθαν να προσθέτουν ακέραιους αριθμούς.
Στον διαδραστικό πίνακα εμφανίζεται ως φόντο μία σκάλα. Στη μέση έχει ένα πλατύσκαλο, πάνω στο οποίο βρίσκονται τέσσερις ήρωες, που μπορούν να ανεβοκατεβαίνουν. Ο Καραγκιόζης,
το Κολλητήρι, ο Μπάρμπα -Γιώργος και ο σερ Διονύσιος περιμένουν τα παιδιά να τους
μετακινήσουν. Υπάρχουν επίσης κίτρινες και κόκκινες κάρτες. Οι κίτρινες γράφουν “ανεβαίνω
κάποιο αριθμό από σκαλοπάτια” ενώ οι κόκκινες προτείνουν να κατεβούν οι ήρωες
σκαλοπάτια. Τα παιδιά έχοντας ως ταμπλό του παιχνιδιού το διαδραστικό πίνακα, χωρισμένοι σε ανομοιογενείς ομάδες, έπαιξαν με τις κάρτες, μετακινούσαν τους ήρωες και τελικά ανακάλυψαν τον κανόνα της πρόθεσης ακέραιων αριθμών.
Τελικά για αξιολόγηση η κάθε ομάδα έπρεπε να απαντήσει σε 2 λεπτά στο παρακάτω quiz και να μαζέψει όσο περισσότερους πόντους μπορούσε.
Πάτησε την πράσινη σημαία και ξεκίνησε. Έχεις δύο ευκαιρίες για να βρεις σωστά το άθροισμα δύο ακεραίων.Αν απαντήσεις σωστά με την πρώτη προσπάθεια κερδίζεις έναν πόντο, με τη δεύτερη κερδίζεις 0,5 πόντο. Δημιουργός: Κάβουρα Δέσποινα (μαθηματικός)
Views: 18